Az ultrahang vizsgálat

Az ultrahang vizsgálat egy teljesen fájdalommentes képalkotó eljárás, mely a röntgenfelvétellel ellentétben nem jelent egészségügyi kockázatot. A vizsgálat során az emberi fül számára nem hallható, nagyfrekvenciás hanghullámokat irányítanak a test vizsgálandó területére és azok visszaverődéséből képet alkotnak. A rendkívül gyors képalkotásnak köszönhetően mozgások, áramlások is vizsgálhatóak az emberi szervezetben.

Góckutatás, hasi-kismedencei vizsgálat

Gyakori eset, hogy a páciensnek nem nyilvánvaló egészségügyi problémából adódó panaszai vannak, vagy egy rossz laboreredmény hátterét kell kivizsgálni. Valamilyen góc, gyulladás, daganat is lehet a háttérben, melyet a hasi-kismedencei ultrahangvizsgálat segít felderíteni.

Pajzsmirigy vizsgálat

A pajzsmirigy lebenyeinek, a mellékpajzsmirigyek szerkezetének vizsgálatában az ultrahang megkerülhetetlen diagnosztikai módszer. Rendellenessége, túl-, vagy alulműködése, szerkezetének elváltozása sokféle tünetet (gombócérzés a torokban, magas vérnyomás, elhízás, hajhullás stb.) okoz, hiszen fontos hormontermelő szervünk.

Nyaki verőér vizsgálata (Carotis doppler), végtagi erek vizsgálata

Az erek falának meszesedése, lerakódások felgyülemlése akár az agy vérellátását is veszélyeztetheti, és a test többi részén is trombózist, elégtelen vérellátást eredményezhet. Az erek falának állapotáról, a vér áramlásáról (Doppler vizsgálat) az ultrahang pontos képet ad.

Ízületek vizsgálata

Az ízületek gyulladása, az ízületi folyadék, szalagok, ínak állapota jól vizsgálható az ultrahangos berendezésekkel. Fontos megjegyezni, hogy a legtöbb esetben nem az ultrahang az elsődleges és legmegfelelőbb képalkotó diagnosztikai módszer, ha ízületekről van szó. Éppen ezért, hogy pácienseinknek ne kelljen időt és pénzt pazarolniuk, erre a vizsgálatra kizárólag orvosi beutalóval, és szakorvosunkkal való egyeztetés után tudjuk pácienseinket fogadni.

Urológiai problémák vizsgálata

A Ligeti Klinikán mind az urológus, mind a radiológus kollégánk használ ultrahangos diagnosztikát a húgyivari rendszer (vese, hólyag, prosztata, herék stb) vizsgálatára. (Kifejezetten nőgyógyászati, terhességi ultrahang vizsgálatokat (hüvelyi ultrahang), illetve mammográfiai vizsgálatokat nem végzünk)

Előkészület vizsgálatra

A vizsgálathoz hasznos, ha a korábbi leleteiket magukkal hozzák. Beutaló – az ízületi ultrahang kivételével – nem szükséges, elegendő a bejelentkezés a Ligeti Klinika recepcióján. A vizsgálat előtt természetesen megbeszéljük a panaszokat, az esetleges korábbi kezeléseket.
Hasi-kismedencei vizsgálatra éhgyomorral érkezzen (kb. 6 órával előtte ne egyen), de vizet azért igyon (szénsavmentese vizet), hogy a hólyag ne legyen üres. Nem kell azonban túl sok vizet inni és feszes hólyaggal érkezni, ez egyrészt kellemetlenséget okozhat, másrészt a vizsgálatot is nehezítő mellékhatásokkal járhat.

A nyaki ér-, pajzsmirigy-, nyálmirigy-, lágyrész ultrahang vizsgálatok esetén nincs szükség előkészületre.

Ultrahang vizsgálatok Érden a Ligeti Klinikán

• Komplex hasi-kismedencei ultrahang vizsgálat.
  • Nyaki verőér (Carotis Doppler) ultrahang vizsgálat
  • Pajzsmirigy, nyaki lágyrész, nyálmirigy vizsgálatok
  • Egyéb lágyrész elváltozások, pl. haematoma (vérömleny), tályog, lipoma stb.

A vizsgálatok díja: 21.000 Ft